Casestudy natuurpedagoog

In 2020 heeft GGraphics samengewerkt met  Natuurpedagoog om hun website te verbeteren en een andere strategie te ontwikkelen, die beter aansluit op de doelgroep van de bezoeker. Het doel van de samenwerking: een website die helder communiceert waar natuurpedagoog voor staat, wie ze zijn en wat ze bieden. In deze casebeschrijving leest u meer over de doelstellingen, de aanpak en de resultaten. 

Over de Natuurpedagoog

Natuurpedagoog is een educatieve organisatie die kinderen en volwassenen leert meer in verbinding te staan met de natuur om ons heen. Zij nemen groepen kinderen mee naar buiten om spelenderwijs meer te leren over voeding, milieu en samenwerken. Daarbij geeft oprichter Jael Nouhet ook directe coaching aan ondernemers die hun beroep willen uitoefenen in contact met de natuur en geeft hij bedrijven, organisaties en instellingen advies op het gebied van vergroening en natuur educatie.

Over GGraphics
GGraphics is a creatief bureau dat zich richt op content creatie
en de positionering van wereldwijde organisatiesin de groene sector. 

Wensen

Momenteel heeft Natuurpedagoog.nl niet voldoende structuur en overzicht voor klanten en bezoekers. Men weet niet exact wat ze kunnen krijgen op de website en welke diensten Natuurpedagoog levert. De uitstraling is momenteel ook wat kinderlijk, terwijl Natuurpedagoog ook cursussen en advies levert aan volwassenen.  Daarnaast is er nog geen eenduidige huisstijl met een helder logo. 

Werkwijze & actieplan

In mei 2020 is Gunbritt van GGraphics langs gegaan bij Jael Nouhet, de eigenaar van Natuurpedagoog. Hier heeft zij een strategie sessie begeleid, waarin de essentie van Natuurpedagoog naar boven is gehaald: kennis delen over onze interactie met de natuur en opleiden anderen die deze kennis ook willen delen. 

Natuurpedagoog zorgt daarnaast voor de praktische realisatie van natuur educatie. Ze hebben o.a. het initiatief Stroom opgezet – een bus die rijdt op groene energie, om scholieren naar een buitenlocatie te kunnen vervoeren. De klant heeft kunnen delen wat zijn visie was voor de uitstraling en het nieuwe logo van Natuurpedagoog. Daarnaast heeft GGraphics de klant gehlopen met het in kaart brengen van alle diensten en hier een structuur in aangebracht.

Gerealiseerde uitingen

1 Een logo met een frisse uitstraling die duidelijk natuur educatie uitstraalt.

2 Een eenduidige huisstijl, die doorgetrokken kan worden in alle uitingen van Natuurpedagoog. Waaronder de website, visitekaartjes, brochures en facturatie.

3 Website redesign, op basis van de nieuwe strategie en producten, met een frisse uitstraling, overzichtelijke content en mooie visuele beelden die de interactie met de natuur weergeven

Wat de klant zegt

“Ik was echt toe aan een verandering. Ik merkte op dat de site toe was aan verandering. Het samenwerken met GGraphics heb ik positief ervaren. Ze luistert goed naar mijn wensen, maar had ook zelf veel ideeen. 

De actie was een groot succes. Door onze kanalen zoals de winkels, webshop, social media en onze folder slim in te zetten, zijn er boven verwachting veel mensen met de campagne bereikt. We hebben daarmee in een paar weken ontzettend veel nieuwe, waardevolle nieuwsbriefabonnees verzameld. En hebben onze 100ste verjaardag samen met de consument gevierd.

Ik verklaar het succes aan de hand van verschillende factoren: het slim inzetten van al onze marketingkanalen, het aantrekkelijke actiemechanisme met duizenden prijzen én de laagdrempeligheid van de actie.

We zijn zeer tevreden over de resultaten van de campagne en over de samenwerking met GGraphics.”


Gunbritt Genuit – the founder of GGraphics, is a creative director with 10+ years’ experience in the field of graphic design and marketing strategy. GGraphics specialises in designing shareable content and visualising data for proposals and reports. With clients all over the globe GGraphics has created artwork for green energy supplier ENGIE Energy, wildlife rangers LEAD Ranger, the workers union de FNV and lead generation agency MYS Marketing.